EĞİTİM DİNİ TARİKAT VE CEMAATLERE TESLİM EDİLEMEZ. 10 Ocak 2024, 14:38

TBMM’de devam eden 2024 bütçe görüşmelerinde Millî Eğitim Bakanlığı (MEB)
bütçesi görüşülürken söz alan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin,tarikat ve cemaatleri
sivil toplum örgütü olarak tanımlayarak,“Tarikat ve cemaatlerle protokol yapmaya
devam edeceğiz” şeklinde bir ifade kullanmıştır. Bu söylem;yıllardır eğitim sistemi
üzerinden sürdürülen “eğitimi dinselleştirme” uygulamalarını bakanlık politikası
olarak sürdüreceklerini itirafıdır. Bütün bu söylem ve adımlar laik eğitimden vazgeçip
dini eğitime geçişin hazırlık aşamasıdır.
Bütün bu söylemlerin özünde öğrencilere tek din tek mezhep üzerinden ideolojik
değerleri yüklemektir.Bu adım aynı zamanda başka inanç ve mezhep sahibi velileri
yok sayma , tek din tek mezhep dayatması olarak algılanmalıdır. Okullarımız
maalesef uzun süredir siyasal islam’ın dayatması ile belli bir inanç ve mezhebi temsil
eden zihniyetin kuralları ve uygulamaları ile karşı karşıyadır.Dini dernek ve
cemaatlerle art arda yapılan protokollerin hedefi Cumhuriyet değerlerinin yarattığı
başka inançlara karşı hoşgörünün ve laikliğin ortadan kaldırılmasıdır..
13 Eylül 2014 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan yasal düzenlemeyle MEB, imam
hatip liselerinde mesleki eğitim için ‘çeşitli kurumlardan destek almanın’ önünü
açmış; bu durum, “İmam hatip liselerinde eğitim ve öğretim yılı süresince ‘imamlık,
hatiplik, vaizlik, müezzinlik, Kuran kursu öğreticiliği ve benzeri mesleki
uygulamalara’ yönelik eğitimlerle ilgili ‘çeşitli kurumlardan destek alınabilecektir’
şeklinde tarif edilmiştir. Bu düzenlemeyle başta TÜGVA ve TÜRGEV olmak üzere
Ensar Vakfı, İHH, Hizmet Vakfı, Hayrat Vakfı, İlim Yayma Cemiyeti, Birlik Vakfı,
Hizbullah’a yakınlığıyla bilinen Peygamber Sevdalıları Derneği vb. gibi dini vakıf ve
derneklerin devlet okullarında seminer verebilmesi, kitap dağıtabilmesi, yarışmalar
düzenlemesi ve kendi kurumlarında öğrencileri stajyer olarak eğitebilmesinin yolu
açılmıştır.
Eğitim sisteminin dini kurallara göre düzenlenmesi, okul ortamlarında öğrencilerin
inanan - inanmayan, dindar- dinsiz, ibadet eden ya da etmeyen gibi kategorilere
ayrılmasına ve yeni gerilim alanları yaratılmasına neden olmaktadır. Toplumda ve
okullarda bütün din ve inançtan insanlar, eşit koşullarda yaşamak ve aynı kurallara
uymak durumundadır.
TEMEL HEDEF LAİKLİK İLKESİ
Diyanet işleri başkanlığının dönem dönem bilerek tarikatların sözcülüğünü
üstlenmesi,MEB’in tarikat ve cemaatlerle protokolleri bilinçli atılmış adımlardır.
Laiklik, herhangi bir gruba ya da mezhebe dinsel ayrıcalık ve üstünlük tanınmasının
önüne geçen, farklı inanç ve dinlerdeki insanlar arasında eşitliğin sağlayan temel bir
ilkedir.Laiklik aynı zamanda bir arada yaşama kültürünün temelidir.
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim sistemini cemaat ve tarikatlara veya dini kural ve
referanslara göre değil, bilimsel gerçeklere ve toplumsal ihtiyaçlara göre
düzenlemelidir.Farklı din, mezhep, inanç ve dünya görüşünden insanların gerçek
anlamda ‘eşit yurttaş’ olarak kabul edilebilmesi, devletin temel görevidir.Milli Eğitim
Bakanı yüzünü tarikat ve cemaatlere değil halka ve toplumun ihtiyaçlarına
çevirmelidir.
TÜM ÖĞRETMENLER BİRLİĞİ SENDİKASI(TÖBSEN)
DIĞER HABERLER
-
HATAY’DA EĞİTİMİN DURUMU
09 Aralık 2024, 15:15 -
Eğitim Öğretim Yılı Çözülmesi Gereken Sorunlar
09 Aralık 2024, 15:00 -
İLK DERS : CUMHURİYET KONU : LAİKLİK
22 Ekim 2024, 11:34 -
07.09.2024 CUMARTESİ 2.OLAĞAN GENEL KURULUMUZU YAPTIK.
22 Ekim 2024, 11:32 -
EMEK SÖMÜRÜSÜ DEVLET ELİYLE YASALLAŞIYOR.
22 Ekim 2024, 11:30 -
TÖB DER'DEN TÖBSEN'E YAŞASIN MÜCADELEMİZ..
22 Ekim 2024, 11:28 -
30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI KUTLU OLSUN.
22 Ekim 2024, 11:26 -
Derhal yapılmalıdır.
22 Ekim 2024, 11:23 -
Mülakatsız en az 100 bin atama istiyoruz!
22 Ekim 2024, 11:13 -
ÇEDES projesinin laiklik dışı uygulamalarına karşı çıkmak suç değilidr!
22 Ekim 2024, 11:07